Γιάννης Βλασερός: "Η αγορά άνοιξε. Τα προβλήματα των επαγγελματιών παραμένουν"

Γιάννης Βλασερός: “Η αγορά άνοιξε. Τα προβλήματα των επαγγελματιών παραμένουν”

“Η αγορά άνοιξε. Τα προβλήματα των επαγγελματιών παραμένουν”, διαπιστώνει σε σχόλιό του ο εκ Νάξου ορμώμενος ιατρός (Καρδιολόγος), Αν. Γραμματέας του Τομέα Υγείας του Κινήματος Αλλαγής, Γιάννης Βλασερός. Που προσθέτει: “Από τις αρχές Απριλίου του 2020 το ελληνικό εμπόριο και η εστίαση και κυρίως η εστίαση εισπράττουν οδυνηρά τις οικονομικές συνέπειες της πανδημίας.”

Να, πώς έχει το σχόλιο του κ. Βλασερού:

Από τις αρχές Απριλίου του 2020 το ελληνικό εμπόριο και η εστίαση και κυρίως η εστίαση εισπράττουν οδυνηρά τις οικονομικές συνέπειες της πανδημίας.

Πριν μερικές ημέρες άρχισε να «περπατάει» η αγορά χωρίς περιορισμούς. Είναι η περίοδος  η  οποία   υπό προϋποθέσεις θα μπορούσε να σημαδοτήσει την αρχή του τέλους της μεγάλης περιπέτειας που ξεκίνησε πριν από 14 μήνες.

Πως όμως είναι  η παρούσα κατάσταση στον κλάδο; 

Δυστυχώς είναι ασφυκτική. Στις αποθήκες των καταστημάτων ένδυσης και υπόδησης απαξιώνεται μεγάλος όγκος εμπορευμάτων που αγοράστηκε πέρυσι και έμεινε στα αζήτητα λόγω των lockdown.

Τα εμπορεύματα και οι πρώτες ύλες των εστιατορίων έληξαν και πετάχτηκαν στα σκουπίδια ύστερα από  6 μήνες που ήταν κλειστά.

Για ρευστότητα η έστω δυνατότητα λήψης δανείου ούτε λόγος. Λήξεις αρκετών από τις αναστολές φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων. Ένας αριθμός εργαζομένων έχει επιστρέψει στα καταστήματα και σωστά αλλά η υποχρέωση καταβολής μισθού από τον εργοδότη επανέρχεται από την πρώτη ημέρα.

Μια θάλασσα από χρέη της πανδημίας και μεταχρονολογημένων επιταγών που σε πολλές περιπτώσεις έχουν αλλάξει χέρια 3-4 φορές, απειλεί να πνίξει το νέο ξεκίνημα προτού καν να πάρει ανάσα. Με αλλά λόγια ο «πολυτραυματίας» μικρομεσαίος επιχειρηματίας καλείται να κολυμπήσει στα βαθιά πριν επουλώσει τις πληγές της πολύμηνης απραξίας. Οι επιχειρήσεις είναι σίγουρο ότι  από βιώσιμες να μετατραπούν σε προβληματικές.

Υπάρχει ανάγκη  για περισσότερο στοχευμένες ρυθμίσεις όπως

1) Να  δοθεί μια λύση στο ζήτημα των μεταχρονολογημένων επιταγών.

2) Επιδότηση κεφαλαίου κίνησης μέσω ΕΣΠΑ αλλά τώρα  με το άνοιγμα των καταστημάτων όχι του χρόνου και ίδωμεν. 

3)Δεν είναι δυνατόν οι ατομικές εμπορικές επιχειρήσεις και εστίασης να εξαιρούνται από την επιδότηση παγίων δαπανών γιατί παρότι  απασχολούν 4-5 άτομα είναι πολλές επιχειρήσεις οικογενειακές. Αυτοί δεν είναι εργαζόμενοι; 

4) Την καθυστέρηση του ακατάσχετου επιχειρηματικού λογαριασμού .Είναι το εργαλείο που θα εξασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία της μικρομεσαίας επιχείρησης στην εποχή της εκτίναξης των ψηφιακών συναλλαγών.

5) Την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος και της προκαταβολής φόρου. Και τα δύο είναι απομεινάρια της σκληρής μνημονικής εποχής που πρέπει να αφήσουμε οριστικά πίσω μας.

7)Μείωση τού ΦΠΑ από 24% στο 13% (εξαιρούνται τα καφέ σήμερα) πράγμα πού αποτελούσε προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης. Μείωση του ΦΠΑ στις διανυκτερεύσεις από 13% στο 6%.(Οι ανταγωνιστές στα απέναντι παράλια έχουν 0% ΦΠΑ)

Μείωση του ΦΠΑ στα προϊόντα  πρωτογενούς παραγωγής για να απορροφούνται ευκολότερα από τις επιχειρήσεις

8)Να δίνεται η δυνατότητα στους δήμους για πεζοδρομήσεις όπως επίσης και να μειώσουν κατά 50% τα τέλη σε εκείνα τα καταστήματα που δεν έχουν την δυνατότητα να επεκτείνουν τους εξωτερικούς χώρους που χρησιμοποιούν. Σε κάθε περίπτωση η επέκταση να γίνεται χωρίς αύξηση των δημοτικών τελών. 

Εάν ληφθούν έγκαιρα  οι αναγκαίες αποφάσεις βασισμένες στις παραπάνω προτάσεις η εμπορική επιχειρηματικότητα θα αναπνεύσει και θα σταθεί στα πόδια της μέσα στη διπλή οικονομική και υγειονομική κρίση προς όφελος και των εργαζομένων.

Κυρίαρχο  βέβαια για την επιτυχία της οικονομίας και εν προκειμένω  της τουριστικής  για την προφύλαξη από την πανδημία είναι  να πραγματοποιηθούν    διαγνωστικά τεστ  και εμβολιασμοί των  εργαζομένων στις τουριστικές   επιχειρήσεις να γίνουν εμβολιασμοί ολοκληρωτικοί στα μικρά  νησιά, να υπάρξει ουσιαστικός υγειονομικός  για covid  έλεγχος των επισκεπτών  και βέβαια να ενισχυθούν  οι  υγειονομικές δομές ώστε να καλύπτουν επαρκώς τις αυξημένες υγειονομικές ανάγκες δημιουργώντας αίσθημα ασφάλειας στους επισκέπτες που θέλουν να επισκεφτούν την χώρα αυξάνοντας έτσι το τουριστικό προϊόν.

 

About The Author

Μετάβαση στο περιεχόμενο