Η Σύρος, έμπνευση για τη νέα μόδα, «Greek is an attitude»
Στους βροχερούς δρόμους του Λονδίνου, η Νίκη της Σαμοθράκης εκπέμπει ελληνικό «φως» πάνω στο φούτερ μιας νεαρής. Μια περαστική βλέπει το σχέδιο και σχολιάζει πως έχει δει από κοντά αυτό το άγαλμα στο Μουσείο του Λούβρου, ότι είναι αρχαιοελληνικό και ότι έχει μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία.
Την ίδια ώρα, στο Μόναχο, ο Ερμής φιγουράρει πάνω στο μπλουζάκι ενός σκέιτερ. Έχει επισκεφτεί την Ελλάδα πριν από δύο χρόνια και ανάμεσα σε δύο άλματα με το σκέιτ εξηγεί στη φίλη του ποιος ήταν ο Ερμής, τι συμβολίζει ο αρχαίος Έλληνας θεός και γιατί επέλεξε τη συγκεκριμένη μπλούζα.
Πώς γεννήθηκε η ιδέα για τη δημιουργία μιας τέτοιας σειράς ρούχων; Όλα άρχισαν το 2018 στη Σύρο, όταν δύο αδέρφια από τη Θεσσαλονίκη, η 19χρονη τότε Κοραλία Στεργίου, που σπούδαζε αρχιτεκτονική στην Αγγλία, και ο 16χρονος αδερφός της Πέτρος συνέλαβαν την ιδέα, κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών τους.
Τα αρχαία αγάλματα διηγούνται με τον πιο λιτό τρόπο πώς γεννήθηκε ο Έλληνας
«Σπουδάζοντας στο εξωτερικό και παρατηρώντας πως ο Έλληνας ξεχωρίζει σε όποιον τόπο και αν βρίσκεται, οδηγηθήκαμε στην ιδέα ότι το να είσαι Έλληνας είναι στάση ζωής. Κύριος στόχος από την αρχή είναι να ενθαρρύνουμε τον Έλληνα να νιώθει περήφανος για την πατρίδα του, αλλά και να προωθήσουμε με όμορφο τρόπο την Ελλάδα» εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Κοραλία Στεργίου, ενώ εξηγώντας γιατί επέλεξαν για τα μοτίβα τους την τέχνη της γλυπτικής, λέει πως τα αρχαία ελληνικά αγάλματα διηγούνται πώς γεννήθηκε ο Έλληνας με τον πιο λιτό τρόπο.
«Η αρχαία ελληνική τέχνη μάς γεμίζει με γαλήνη και έτσι θέλουμε τα ρούχα μας να θυμίζουν σε όποιον τα φοράει ή και απλά τα βλέπει την ομορφιά της Ελλάδας» προσθέτει, εξηγώντας πώς ξεκίνησε η διαδρομή της επιχείρησης, που σήμερα εδρεύει στη Θεσσαλονίκη, αλλά πουλάει τα προϊόντα της παντού, μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος.
Τα δύο αδέρφια είχαν από την αρχή παρατηρήσει πως το διαδίκτυο διευκολύνει σημαντικά την επιχειρηματικότητα, ωστόσο, όπως επισημαίνουν, υπάρχουν δυσκολίες. «Για εμάς, η μεγαλύτερη ήταν να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Για διάφορους λόγους δεν είναι εύκολο κάποιος να πραγματοποιήσει διαδικτυακή αγορά σε ένα ολοκαίνουριο κατάστημα, το οποίο δεν γνωρίζει. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για αγορές ένδυσης, που είναι κάτι ιδιαίτερα προσωπικό» λέει ο Πέτρος Στεργίου.
Η μακροπρόθεσμη επιτυχία «μεταμφιέζεται» συχνά σε προσωρινή ήττα
Σκέφτηκαν ποτέ να τα παρατήσουν, κατά τη διάρκεια αυτής της πορείας; «Βεβαίως υπήρχαν στιγμές που το σκεφτήκαμε, συμβαίνει όταν παίρνεις κάποιο ρίσκο. Όμως τα θετικά σχόλια πελατών, φίλων και συγγενών, μας διαβεβαίωσαν πως αυτό που δημιουργούμε αρέσει στον κόσμο και έτσι συνεχίσαμε. Ένας νέος άνθρωπος που θέλει να δημιουργήσει τη δική του επιχείρηση θα πρέπει να επιδιώκει το ξεχωριστό και να έχει μεγάλη υπομονή. Θα πρέπει επίσης να κατανοήσει ότι πολλές φορές η μακροπρόθεσμη επιτυχία μεταμφιέζεται σε προσωρινή ήττα. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τα παρατά κάποιος λόγω μιας αποτυχίας» προτρέπει η Κοραλία.
Σήμερα, τα φούτερ και τα T-shirts της «Greek is an attitude» φορούν άνθρωποι σε όλη την Ελλάδα, ομογενείς από ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά και ξένοι, κυρίως τουρίστες που έχουν επισκεφτεί την Ελλάδα και την έχουν αγαπήσει. «Από τα μηνύματα που λαμβάνουμε από τους πελάτες μας, διαπιστώνουμε ότι αγαπούν την Ελλάδα και προσπαθούν να το δείχνουν όπως μπορούν» σημειώνει ο Πέτρος.
Ελληνικός πολιτισμός και πανδημία
Μπορούν όσα συμβολίζει η Ελλάδα να βοηθήσουν σε περιόδους κρίσεων όπως αυτή που διανύουμε λόγω πανδημίας; «Πιστεύουμε πως σίγουρα μπορούν και νομίζουμε ότι είναι ένας από τους λόγους που το κοινό μας αυξάνεται. Σε περιόδους κρίσης όπως αυτή έχουμε ανάγκη κάτι που μας ενώνει και μας βοηθάει να μη χάνουμε την πίστη μας. Πρέπει να συσπειρωθούμε για να βγούμε από αυτή την κρίση. Θεωρούμε πως το υλικό μας και το “ being Greek” συμβάλλει σε αυτό, καθώς η ομορφιά του ελληνικού πολιτισμού είναι κάτι που δεν σηκώνει αμφιβολία. Αντιθέτως μπορεί να ξεκινήσει μια όμορφη συζήτηση και να ενώσει δύο ανθρώπους» λέει η Κοραλία Στεργίου, η οποία πλέον έχει ολοκληρώσει τις σπουδές της στην Αγγλία, εργάζεται σε αρχιτεκτονικό γραφείο στη Θεσσαλονίκη και στόχος της είναι να συνδυάσει την αγάπη της για την αρχιτεκτονική και τη μόδα.
«Θα ήθελα στο μέλλον να έχω τον δικό μου creative χώρο, όπου θα μπορώ να αναλαμβάνω αρχιτεκτονικά πρότζεκτ, αλλά παράλληλα να τρέχω και την επιχείρηση» λέει, ενώ ο Πέτρος, ο οποίος σπουδάζει πληροφορική, έχει ως στόχο να ασχοληθεί με την επιχειρηματικότητα στον τομέα της τεχνολογίας. «Η Greek Attitude μού δίνει πολύ καλή βάση, ώστε να γνωρίσω την επιχειρηματικότητα στην πράξη» επισημαίνει.
Γίνετε εξερευνητές
Κατά τα δύο αδέρφια, κάθε νέος άνθρωπος θα πρέπει να εξερευνήσει διάφορους τομείς, ώστε να βρει τι πραγματικά του αρέσει. «Δεν θέλουμε να ωθήσουμε όλους προς την επιχειρηματικότητα, καθώς είναι ένας τρόπος ζωής με ρίσκο, αβεβαιότητα και συνεχή ροή ιδεών, που ενδεχομένως να μην ταιριάζει σε ορισμένους. Θέλουμε ωστόσο να ωθήσουμε τους νέους να εξερευνούν διάφορες ασχολίες και να κάνουν αυτό που πραγματικά τους αρέσει. Από τη δημιουργία μιας επιχείρησης μαθαίνεις πώς να μετατρέπεις ιδέες σε πραγματικότητα, να οργανώνεις τον χρόνο, να αντιμετωπίζεις δυσκολίες και να παίρνεις ρίσκα. Το πιο συναρπαστικό, βέβαια, είναι ότι μαθαίνεις κάνοντας» καταλήγουν.
Πηγή: ΑΠΕ