Κρατικός Αερολιμένας Νάξου: Φωτιά… Λίγο έλειψε να έχουμε θύματα την νύχτα που πέταξε στην Αθήνα το θετικό στον κορωνοϊό, «κρούσμα»… «Σβήστε τα φώταααα»…
Η κατάσταση του Κρατικού Αερολιμένα Νάξου, τραγική… Τα εξής δύο γεγονότα στοιχειοθετούν σε απόλυτο βαθμό την διαπίστωση-εκτίμησή μας, αυτή.
Γεγονός, πρώτον:
Πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας, 14 Σεπτεμβρίου και η ασθενείσασα από την covid-19, ημεδαπή συμπολίτισσά μας, μεταφέρεται με ειδική κάψουλα από το Γ.Ν-Κέντρο Υγείας Νάξου στο αεροδρόμιο του νησιού, για να διακομιστεί με ελικόπτερο του ΕΚΑΒ σε «νοσοκομείο αναφοράς» του λεκανοπεδίου Αττικής.
Στις 02.00 το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ που βρισκόταν σε απόσταση μισού μιλίου και επάνω από τον διάδρομο του ΚΑΝΞ, μπαίνει στην διαδικασία προσγειώσεως.
Πριν την από «τελική ευθεία» τα φώτα (νυκτός) του διαδρόμου και όχι μόνο, σβήνουν. Το απόλυτο σκοτάδι επικρατεί παντού στον ΚΑΝΞ. Οι χειριστές ξαφνιάζονται. Αντιδρούν, όμως, χωρίς χρονοτριβές. Αμέσως, χρησιμοποιούν την «νυχτερινή όραση». Και ενώ «φέρνουν» το ελικόπτερο στο κατώφλι του διαδρόμου, τα φώτα ανάβουν. Έτσι, στα ξαφνικά. Έτσι, όπως στα ξαφνικά, έσβησαν…
Είναι η στιγμή που οι χειριστές ουρλιάζουν. «Σβήστε τα φώταααα… Σβήστε τα φώταααα…», φωνάζουν.
Έχασαν τον μπούσουλα, έχασαν τα πάντα για δευτερόλεπτα από τα μάτια τους μπροστά. Και αυτό γιατί – όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις -, η φλόγα και μόνο ενός αναπτήρα «συλλαμβάνεται» από τις διόπτρες («νυχτερινής οράσεως») που χρησιμοποιεί ο χειριστής ενός αεροσκάφους (σε περίπτωση απόλυτου σκότους) σαν μια τεράστια “πυρκαγιά”. Τούτο έχει ως συνέπεια ο χειριστής να «χάνει το φως του» και τον έλεγχο του περιβάλλοντος χώρου, γενικότερα. Γι’ αυτό και τα ουρλιαχτά του πληρώματός του («Σβήστε τα φώταααα… Σβήστε τα φώταααα…»)…
Στην προκειμένη περίπτωση, δεν είχαμε μια απλή φλόγα. Είχαμε φωτισμό κανονικό.
Μπόρεσαν και προσγείωσαν το ελικόπτερο οι έμπειροι χειριστές της πολεμικής αεροπορίας διακινδυνεύοντας την ίδια τους την ζωή. Τα κατάφεραν όμως, ως συνήθως.
Γεγονός, δεύτερον: Οι άντρες του Στρατού είναι εκεί. Η διαδικασία του εφοδιασμού του ελικοπτέρου (με κηροζίνη) ξεκινά. Και σε κλάσματα δευτερολέπτου μέσα, τυλίγεται στις φλόγες το ΚΑΦΑΟ που βρίσκεται σε απόσταση δέκα (10) μέτρων από το βυτίο καυσίμων, το «μπάουζερ» και σε ελάχιστη απόσταση από το ελικόπτερο, καθώς και τα πέριξ αυτού καλώδια.
Ακόμη θα καίγονταν οι εγκαταστάσεις του Κρατικού Αερολιμένα Νάξου και θα κινδύνευε η σωματική ακεραιότητα του κόσμου που βρισκόταν εκεί, εάν τα «παιδιά του Στρατού» δεν έσβηναν την εν λόγω εγκατάσταση χρησιμοποιώντας τους πυροσβεστήρες του «μπάουζερ». (Το «μπάουζερ» είναι ενσωματωμένο στα βυτιοφόρα και με απλά λόγια, λειτουργεί όπως η αντλία στα μικρά βυτιοφόρα που φέρνουν το πετρέλαιο για να γεμίσουν τις δεξαμενές στα σπίτια.)
Περιττό να αναφέρουμε τί θα γινόταν στην περίπτωση που σημειωνόταν έκρηξη στους πυκνωτές της εν λόγω εγκαταστάσεως. Χωρίς αμφιβολία θα ξετυλίγονταν σκηνές που εύκολα δεν περιγράφονται.
Τελικά, και μετά από δύο ολόκληρες ώρες (στις 04:00), το εφοδιασμένο με κηροζίνη ελικόπτερο «σηκώθηκε» με προορισμό το λεκανοπέδιο Αττικής.
Ήταν το δίωρο που παραπάνω περιγράψαμε εφιαλτικό για πολύ κόσμο εκείνο το βράδυ στον Κρατικό Αερολιμένα Νάξου, οι τραγικές ελλείψεις του οποίου – όπως υποστηρίζουν πιλότοι της πολεμικής αλλά και της πολιτικής αεροπορίας -, συνιστούν ποινικό αδίκημα. Να σημειωθεί ότι σχετική αναφορά του περί ου ο λόγος περαστικού (επεισοδίου), αρμοδίως, έγινε από την ίδια ώρα, σύμφωνα με πληροφορίες του Κυκλαδίτης.γρ
Προφανώς τα δύο προαναφερθέντα περιστατικά οφείλονταν σε βραχυκύκλωμα ή απανωτά βραχυκυκλώματα, γεγονός που θα πρέπει να προβληματίσει τις αρμόδιες καθ’ ύλην υπηρεσίες του ΚΑΝΞ και του αρμοδίου καθ’ ύλην υπουργείου. Όπως τον ίδιο κόσμο θα πρέπει να προβληματίσουν και οι παρακάτω επισημάνσεις:
- Ο Κρατικός Αερολιμένας Νάξου δεν διαθέτει πυροσβεστήρες. Που σε άλλα αεροδρόμια υπάρχουν εγκατεστημένοι και, μάλιστα, αναγομωμένοι σε κάθε μηχάνημα του αερολιμένα.
- Στο δάπεδο και στην πίστα ο φωτισμός κακός έως ανύπαρκτος είναι.
- Τα «φώτα εμποδίων» δεν λειτουργούν.
- Τα «φώτα προσεγγίσεως» εδώ και πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα είναι εκτός λειτουργίας.
- Αστοχία υπάρχει στην εγκατάσταση των «γραμμών ηλεκτροδοτήσεως».
- Δεν είναι λίγοι οι επιβάτες που όταν, μες στο κατακαλόκαιρο, δημιουργείται το αδιαχώρητο στους εσωτερικούς χώρους του κτηρίου, “ψήνονται” κάτω από τον καυτό ήλιο.
- Εκτός των διεθνών κανονισμών του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας Αεροπορίας (EASA) είναι ο Κρατικός Αερολιμένας Νάξου.
Για τα περισσότερα εξ όσων παραπάνω αναφέραμε, πλήρη ενημέρωση έχουν τα πληρώματα όλων των «πτήσεων» που ταξιδεύουν στο νησί της Νάξου, χειμώνα και καλοκαίρι.
Επιμύθιο: Τα παραπάνω «κοινά μυστικά» ποιος απασχολούν στην Ελλάδα και στην Νάξο του 2020;