Self test για Πανελλήνιες: Τι γίνεται εάν βγει θετικό το αποτέλεσμα

Πανελλήνιες: 1.106 χτυποκάρδια στα θρανία των νησιών

Αντίστροφη μέτρηση ξεκίνησε για την έναρξη των πανελληνίων εξετάσεων, οι οποίες αρχίζουν για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ, αύριο, 2 Ιουνίου με το μάθημα των νέων ελληνικών ενώ για εκείνους των ΓΕΛ, μεθαύριο, 3 Ιουνίου με το μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας (γενικής παιδείας).

Οι υποψήφιοι των Κυκλάδων που φθάνουν τους 1.106 φέτος, στοχεύουν σε ένα “εισιτήριο” για Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της χώρας, όπως παρομοίως όλοι οι υποψήφιοι της Ελλάδας, μετά από μία κοπιώδη προσπάθεια μίας ολόκληρης σχολικής χρονιάς.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας ως ώρα έναρξης της εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι ίδιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08:00 π.μ. και η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις ώρες. Πριν την είσοδο στις αίθουσες οι υποψήφιοι πρέπει να επιδεικνύουν το δελτίο εξεταζομένου και το δελτίο αστυνομικής ταυτότητας / διαβατήριο. Η εξεταστέα ύλη και τα θέματα των εξετάσεων είναι κοινά για όλους τους υποψηφίους ημερησίων και εσπερινών ΓΕΛ.

Ο αριθμός υποψηφίων και εξεταστικών κέντρων στις Κυκλάδες

Από το νομό Κυκλάδων, φέτος στις πανελλαδικές εξετάσεις θα συμμετέχουν 1.106 μαθητές.

Πιο συγκεκριμένα για το κάθε νησί, οι μαθητές που θα εξεταστούν είναι: ΕΠΑΛ: Θήρα 89 μαθητές, Σύρος 82, Νάξος 64, Τήνος 52, Μήλος 38, Πάρος 32, Μύκονος 24, Κέα 22, Άνδρος 25, Σίφνος 11, Αμοργός 7, Ίος 5, Εσπερινό Θήρας 8, επίσης, εσπερινό Σύρου 7. ΓΕΛ: Σύρος 105, Νάξος 86, Θήρα 74, Μύκονος 61, Πάρος 59, Τραγαία Νάξου 41, Νάουσα Πάρου 35, Τήνος 26, Γαύριο Άνδρου 22, Άνδρος 15, Σίφνος 14, Κόρθι Άνδρου 13, Μήλος 13, Σέριφος 11, Ιδιωτικό Μυκόνου 9, Ίος 9, Κέα 9, Κύθνος 5, Φολέγανδρος 3, Δονούσα 2, Ανάφη 2, Κίμωλος 2, Εσπερινό Νάξου 2, Σχοινούσα 1, Κουφονήσια κανένας μαθητής και 21 μαθητές προφορικά.

Τα εξεταστικά κέντρα στο νησιωτικό νομό θα είναι ίδια σε αριθμό με πέρυσι, δηλαδή 17 εξεταστικά κέντρα για τα ΓΕΛ και 11 για τα ΕΠΑΛ. Δυστυχώς, το μόνιμο πρόβλημα με τη μετακίνηση των μαθητών από τα μικρά νησιά στα μεγαλύτερα, προκειμένου να εξεταστούν, παραμένει, εφόσον ο νόμος προβλέπει ότι πρέπει να υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές για τη δημιουργία ενός εξεταστικού κέντρου, κάτι που δύσκολα μπορεί να επιτευχθεί στα μικρά νησιά. Παρόλα αυτά, φέτος έχουν στηθεί 28 εξεταστικά κέντρα σε 24 νησιά και θα πρέπει να μετακινηθούν λίγοι σε αριθμό μαθητές.

Μ. Παραμυθιώτου: Σε καλύτερες συνθήκες φέτος μετά την πανδημία

Μιλώντας στην “Κοινή Γνώμη” η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου, Μαρκέλλα Παραμυθιώτου, δήλωσε πως μετά από πολλή δουλειά, είναι όλα έτοιμα. “Τα εξεταστικά κέντρα είναι οργανωμένα κι έχουν γίνει οι δοκιμαστικές εκπομπές στα μηχανήματα. Οι επιτροπές εξετάσεων και οι διευθυντές των σχολείων, με την πολύχρονη εμπειρία τους, είναι επίσης σε ετοιμότητα να αντιμετωπίσουν και να διευθετήσουν οτιδήποτε προκύψει κι έτσι όλοι ελπίζουν πως θα πάνε όλα καλά και οι διαδικασίες θα κυλήσουν ομαλά” δήλωσε αρχικά.

Η ίδια τόνισε παρακάτω πως είναι σημαντικό, μετά από δυο χρόνια πανδημίας και τηλεκπαίδευσης ότι “τα σχολεία φέτος λειτούργησαν δια ζώσης. Πέρα από τα όποια προβλήματα προέκυψαν λόγω των κρουσμάτων σε μαθητές κι εκπαιδευτικούς, είναι ευτυχές το γεγονός ότι οι πανελλήνιες διεξάγονται και πάλι σε καλύτερες συνθήκες μετά από μια “σχεδόν” κανονική χρονιά”. Και συμπλήρωσε ότι όλα γίνονται για τους μαθητές οι οποίοι μαζί με τις οικογένειές τους έχουν ταλαιπωρηθεί τα τελευταία χρόνια κι έτσι είναι πολύ σημαντικό να μπορέσουν να ανταποκριθούν και να ευοδωθούν οι κόποι και οι προσπάθειές τους. “Όταν λέω ευόδωση, εννοώ ένα θετικό, ένα καλό αποτέλεσμα, όποιο κι αν είναι αυτό. Και λιγότερο θετικό να είναι το αποτέλεσμα, τα παιδιά πρέπει να πιστέψουν στον εαυτό τους, γιατί μπροστά τους ανοίγεται η ενήλικη ζωή τους και πρέπει να είναι ευτυχισμένα και χαρούμενα” διευκρίνισε η κα Παραμυθιώτου κι ευχήθηκε το καλύτερο για όλα τα παιδιά.

Τι αλλάζει στον υπολογισμό των μορίων για την εισαγωγή των υποψηφίων

Οι αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα είναι τόσες πολλές και τόσο συχνές που δεν προλαβαίνουν οι ενδιαφερόμενοι να τις αφομοιώσουν. Για άλλη μια φορά μαθητές, γονείς κι εκπαιδευτικοί καλούνται να κατανοήσουν το νέο τρόπο υπολογισμού των μορίων για την εισαγωγή των παιδιών στις σχολές προτίμησής τους. Από φέτος λοιπόν, ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου που συμμετέχει στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2022 και εφεξής για εισαγωγή στις σχολές, τα τμήματα και τις εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων, βάσει του Υπουργείου Παιδείας γίνεται ως εξής:

Ο γραπτός βαθμός σε καθένα από τα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα τα οποία προβλέπονται στην ομάδα προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο, πολλαπλασιάζεται με τον αντίστοιχο συντελεστή βαρύτητας, όπως αυτός καθορίστηκε με απόφαση της Συγκλήτου του οικείου ΑΕΙ για κάθε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση τμήματος. Τα τέσσερα ανωτέρω γινόμενα προστίθενται και το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται επί 1.000, για να προκύψει ο συνολικός αριθμός μορίων κάθε υποψηφίου. Ο βαθμός κάθε πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος εκφράζεται στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου.

Δεδομένου του γεγονότος, ότι οι συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων, όπως τέθηκαν από τα ιδρύματα, σε κάποιες περιπτώσεις διαφέρουν μεταξύ σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων ιδίου γνωστικού αντικειμένου, ενδέχεται να προκύψουν διαφοροποιήσεις στον υπολογισμό των μορίων των υποψηφίων, διευκρινίζει το υπουργείο. Η επιλογή των υποψηφίων γίνεται μόνο για τις σχολές ή τα τμήματα που έχουν δηλώσει προτίμηση εισαγωγής και κατά φθίνουσα σειρά μορίων, μέχρι τη συμπλήρωση των θέσεων εισακτέων σε κάθε σχολή ή τμήμα κατά περίπτωση.

Συνεπώς, τα ίδια τα ΑΕΙ πλέον συνδιαμορφώνουν την ακαδημαϊκή φυσιογνωμία κάθε σχολής ή τμήματος, καθορίζοντας το συντελεστή βαρύτητας κάθε πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος για εισαγωγή σε αυτά. Ο τρόπος υπολογισμού μορίων των συμμετεχόντων στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2022 και εφεξής, καθώς και τα κριτήρια ισοβαθμίας καθορίζονται με νέα απόφαση της Υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως.

Μειώνεται σημαντικά ο αριθμός των εισακτέων

Ο συνολικός αριθμός εισακτέων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 ανέρχεται σε 68.394, στους οποίους θα προστεθούν και οι εισακτέοι στις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές και στις ακαδημίες της πυροσβεστικής, του εμπορικού ναυτικού και του λιμενικού σώματοςΕίναι σημαντικό να αναφερθεί ότι ο συνολικός αριθμός εισακτέων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, για το ακαδημαϊκό έτος 2021 – 2022 ανερχόταν σε 77.415. Αυτό σημαίνει ότι φέτος θα είναι λιγότεροι κατά 9.021.

Όσα επιτρέπονται και όσα απαγορεύονται στη διάρκεια της εξέτασης

Οι κανόνες και οι περιορισμοί, όπως ορίζει κάθε χρόνο το Υπουργείο Παιδείας είναι αυστηροί. Κατά την είσοδο των μαθητών στις αίθουσες απαγορεύονται τα βιβλία, τα τετράδια και οι σημειώσεις, τα διορθωτικά υγρά και οι ταινίες, τα κινητά τηλέφωνα, οι υπολογιστικές μηχανές, τα ηλεκτρονικά μέσα μετάδοσης και αποθήκευσης πληροφοριών ή επικοινωνίας και γενικώς άλλα αντικείμενα εκτός από αυτά που επιτρέπονται σύμφωνα με τις οδηγίες της Κ.Ε.Ε ή της Διεύθυνσης εξετάσεων και πιστοποιήσεων. Οι υποψήφιοι επιτρέπεται να έχουν στυλό μόνο ανεξίτηλης μελάνης (μαύρο ή μπλε), μολύβι, γομολάστιχα, γεωμετρικά όργανα και μπουκαλάκι με νερό ή αναψυκτικό. Το μολύβι γενικά δεν επιτρέπεται στις απαντήσεις, παρά μόνο αν το διευκρινίζουν οι οδηγίες των θεμάτων. Για τον έλεγχο των παραπάνω υπεύθυνοι θα είναι οι επιτηρητές των τμημάτων.

Μέτρα προστασίας από την Covid – 19

Σύμφωνα με το πρωτόκολλο που έχει ανακοινωθεί από το Υπουργείο Παιδείας, οι υποψήφιοι μαθητές θα προσέρχονται στα εξεταστικά κέντρα χωρίς τη διενέργεια self test. Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς και τους διοικητικούς που θα συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, θα πρέπει, αν είναι ανεμβολίαστοι ή δεν έχουν νοσήσει το τελευταίο εξάμηνο, να προβούν σε PCR ή rapid test μία φορά την εβδομάδα, έως 48 ώρες πριν από την προσέλευση τους στις εκπαιδευτικές δομές. Η χρήση προστατευτικής μάσκας εξακολουθεί να είναι υποχρεωτική για όλους και σε όλους τους εσωτερικούς χώρους.

Τα μέλη των επιτροπών εξετάσεων θα είναι υπεύθυνα για να τηρούνται οι αποστάσεις 1,5 μέτρου ανάμεσα στους υποψηφίους και για να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός.  Επίσης, σε όλα τα εξεταστικά κέντρα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για τον επαρκή φυσικό αερισμό των αιθουσών και για την εξασφάλιση καθαριότητας των εξεταστικών κέντρων – σχολικών μονάδων.

Πότε θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα

Η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως σε δημόσιες δηλώσεις της έχει αναφέρει ότι τα αποτελέσματα των εξετάσεων θα ανακοινωθούν πριν τις διακοπές του Αυγούστου ώστε να δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος στους υποψήφιους και στις οικογένειές τους να προετοιμαστούν καταλλήλως. Το ίδιο επιβεβαίωσε και ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης σε ανάλογη αναφορά του, επισημαίνοντας ότι άλλη μια δύσκολη χρονιά διεκπεραιώθηκε με μελετημένα βήματα και εξορθολογισμένες πρωτοβουλίες ενώ δήλωσε πως το υπουργείο είναι έτοιμο για την έναρξη των εξετάσεων. Επίσης, τόνισε πως για μια ακόμη φορά διασφαλίζεται το αδιάβλητο της διαδικασίας και οι επιτροπές έχουν την αποκλειστικότητα για την επιλογή των θεμάτων, χωρίς να υπάρχει παρέμβαση από το υπουργείο.

Πρέπει να υπογραμμισθεί πως για τους υποψήφιους με σοβαρές παθήσεις η διαδικασία υποβολής της αίτησης-μηχανογραφικού δελτίου των υποψηφίων θα πραγματοποιείται πλέον το μήνα Μάιο. Τα αποτελέσματα θα εκδίδονται το ίδιο διάστημα με τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων ενώ οι επιτυχόντες θα μπορούν πλέον να εγγράφονται ηλεκτρονικά και να αποστέλλουν στις γραμματείες των σχολών επιτυχίας τα δικαιολογητικά τους με ταχυδρομική αποστολή, χωρίς να απαιτείται μετακίνησή τους. Όσον αφορά τα μηχανογραφικά δελτία, τα οποία φέτος είναι δύο – ένα γα τα ΑΕΙ και ένα για τα ΙΕΚ – οι ημερομηνίες κατάθεσής τους, θα κοινοποιηθούν από το Υπουργείο Παιδείας εν ευθέτω χρόνω.

Το πρόγραμμα των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων

Ημερήσια και Εσπερινά ΓΕΛ: Παρασκευή 3/6: Νεοελληνική γλώσσα και Λογοτεχνία γενικής παιδείας. Δευτέρα 6/6: Αρχαία Ελληνικά, Μαθηματικά, Βιολογία, Τετάρτη 8/6: Λατινικά, Χημεία, Πληροφορική, Παρασκευή 10/6: Ιστορία, Φυσική, Οικονομία.

Ημερήσια και Εσπερινά ΕΠΑΛ: Πέμπτη 2/6 Νέα Ελληνικά, Σάββατο 4/6 Μαθηματικά (Άλγεβρα), Τρίτη 7/6: Ανατομία – Φυσιολογία ΙΙ, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), Δίκτυα Υπολογιστών, Αρχές Βιολογικής γεωργίας. Πέμπτη 9/6: Ηλεκτροτεχνία 2, Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, Ναυτικό Δίκαιο – Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία – Εφαρμογές, Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης, Σάββατο 11/6: Υγιεινή, Προγραμματισμός Υπολογιστών, Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης (ΑΟΔ), Στοιχεία Μηχανών, Τρίτη 14/6: Ηλεκτρικές Μηχανές, Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις, Ναυσιπλοΐα ΙΙ, Ναυτικές Μηχανές, Πέμπτη 16/6: Τεχνολογία Υλικών, Οικοδομική, Μηχανές Εσωτερικής Καύσης ΙΙ (ΜΕΚ ΙΙ), Ψηφιακά Συστήματα, Παρασκευή 17/6: Στοιχεία Ψύξης – Κλιματισμού, Κινητήρες Αεροσκαφών, Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων.

Πρόγραμμα εξετάσεων ειδικών μαθημάτων και μουσικών μαθημάτων για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ: Σάββατο 18/6: Αγγλικά, Δευτέρα 20/6: Γερμανικά, Τρίτη 21/6: Ελεύθερο Σχέδιο, Τετάρτη 22/6: Γραμμικό Σχέδιο, Πέμπτη 23/6: Αρμονία, Παρασκευή 24/6: Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων, Σάββατο 25/6: Μουσική Αντίληψη και Γνώση, Δευτέρα 27/6: Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία, Τρίτη 28/6: Γαλλικά, Τετάρτη 29/6: Ισπανικά, Πέμπτη 30/6: Ιταλικά.

πηγη: ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ

About The Author

Μετάβαση στο περιεχόμενο