Προσφυγή 22 πολιτών της Πάρου στο ΣτΕ κατά της επέκτασης του νέου αεροδρομίου
Την ερχόμενη Πέμπτη θα συνεδριάσει με τηλεδιάσκεψη το δημοτικό συμβούλιο Πάρου, με μοναδικό θέμα συνεδρίασης: «Αεροδρόμιο: Ενημέρωση, εξελίξεις, αποφάσεις» και εισηγητή τον δήμαρχο, Μάρκο Κωβαίο.
Για τους μη μυημένους σε τέτοιες ανακοινώσεις, πρέπει να σας ενημερώσουμε ότι τα νέα δεν είναι ευχάριστα σχετικά με την επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης του νέου αεροδρομίου της Πάρου.
Και αυτό το έργο θα μπλέξει στη βάσανο του Συμβουλίου της Επικρατείας καθώς πολίτες κατέθεσαν προσφυγή κατά του έργου… Και δεν είναι ένας ή δύο αλλά 22!!!
Μάλιστα ο πρώην δήμαρχος Πάρου Κώστας Αργουζής, στην ιστοσελίδα που διαχειρίζεται (Η ΩΡΑΙΑ ΠΑΡΟΣ) βάλλει εναντίον των 22 γιατί ο ίδιος ήταν από τους λίγους που μόχθησαν να ξεκολλήσουν το νέο αεροδρόμιο στις δύο θητείες του την ώρα που η γραφειοκρατία δημιουργούσε χίλια δυο ζητήματα…
Να θυμίσουμε ότι κατά τα εγκαίνια του νέου αεροδρομίου ο πρώην πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας υπογράμμισε τον καταλυτικό ρόλο του Κώστα Αργουζή στην κατασκευή του μεγαλύτερου αναπτυξιακού έργου του νησιού.
Γράφει ο πρώην δήμαρχος Πάρου Κώστας Αργουζής:
“ «Φίλοι» της Πάρου,
Αν δεν συμφωνείτε με τις επιλογές των Παριανών και τις ομόφωνες και διαχρονικές αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου της Πάρου, υπάρχουν κι αλλού πορτοκαλιές για τις όποιες δραστηριότητές σας ή για το υπόλοιπο του βίου σας.
Και αναφερόμαστε σε εσάς τους 22 που προσφύγατε στο Συμβούλιο της Επικρατείας για να ακυρώσετε ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο της Πάρου, επειδή τάχα κόπτεστε για την προστασία του περιβάλλοντός της.
Αλήθεια γιατί δεν δείξατε την ίδια ευαισθησία για το τεράστιο επικίνδυνο σκουπίδι που είναι το κουφάρι του ΣΑΜΙΝΑ, το οποίο το περσινό καλοκαίρι μόλυνε τις ακτές μας;
Γιατί απουσιάζετε από τις κινητοποιήσεις μας κατά των βιομηχανικών ανεμογεννητριών που καταστρέφουν με τρόπο ανεπανόρθωτο τη χλωρίδα και την πανίδα του νησιού μας;
Γιατί δεν λέτε κουβέντα για τις βίλες και τον οικοδομικό οργασμό που συντελείται σε περιοχές με αυτοφυή βλάστηση καταστρέφοντας τον ελάχιστο δασικό μας πλούτο;
Γιατί σιωπάτε, όταν πλοία της ακτοπλοΐας με πρωτόκολλο 2500 επιβατών κατεβάζουν στο νησί χιλιάδες επιβάτες και πολλές εκατοντάδες Ι.Χ.;
Το αεροδρόμιο των 1400 μέτρων έφταιγε και το 2013, πριν ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής του, προσπαθήσατε να το ακυρώσετε;
Γιατί μας είναι γνωστό, ότι μια κυρία, όταν επρόκειτο να ξεκινήσει το έργο, η οποία υπογράφει την τωρινή προσφυγή, παρότρυνε γνωστούς της με ηλεκτρονική αλληλογραφία να ενισχύσουν την προσπάθεια μη εκτέλεσης του έργου. Ιδού ένα μικρό απόσπασμα:
«Θέμα: ΠΑΡΟΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ – PAROS AIRPORT SOS SOS SOS
Σε συνέχεια προηγούμενης επικοινωνίας μου σας ενημερώνω ότι δυστυχώς οι φόβοι μας επιβεβαιώθηκαν.
Μετά την παρέμβαση του φίλου και λάτρη της Πάρου (παραλείπουμε το όνομα) στο υπουργείο περιβάλλοντος και μετά από αυτοψία εμπειρογνωμόνων του εν λόγω υπουργείου προκύπτει ότι το έργο κατασκευής του νέου αεροδιαδρόμου της Πάρου εξελίσσεται χωρίς περιβαλλοντική μελέτη».
Αγαπητοί «λάτρεις» της Πάρου,
αποτελείτε βαρίδια στην ανάπτυξη του νησιού και βάζετε συνεχώς εμπόδια στην όποια προσπάθεια βελτίωσης του αεροδρομίου.
Από το 1995, όταν το Δημοτικό μας Συμβούλιο, πήρε την απόφαση κατασκευής νέου αεροδρομίου, κινήσατε γη και ουρανό, για μην πραγματοποιηθεί το έργο, πάλι με προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, παρασύροντας με ψεύδη κατοίκους της περιοχής, για να περνάτε εσείς ήσυχα και χωρίς θορύβους τις καλοκαιρινές σας διακοπές.
Φτάσατε μέχρι του σημείου να αναφέρετε στις κρατικές υπηρεσίες ότι λόγω του θορύβου των αεροπλάνων θα ενοχλούνται οι πεταλούδες των Ψυχοπιανών!!!
Και δεν σαν ένοιαξε, που τότε τα έκτακτα και σοβαρά περιστατικά υγείας με κακές καιρικές συνθήκες μεταφέρονταν με σκάφος στη Μύκονο και από εκεί με C-130 στην Αθήνα.
Με την κτηριακή βελτίωση του αεροδρομίου θα απαλλαγούμε από τριτοκοσμικές καταστάσεις που ταλαιπωρούν τους επιβάτες, που περιμένουν στην ουρά μέσα στο καλοκαιρινό λιοπύρι, και με την επιμήκυνση του διαδρόμου στα 1799 (και όχι 1800 μέτρα) το αεροδρόμιο θα παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια.
Εάν δεν θέλετε να προσγειώνονται πτήσεις τσαρτερς από το εξωτερικό, απλούστατα με τις γνωριμίες σας, που όπως μας πληροφόρησαν φτάνουν μέχρι το Μαξίμου, μπορείτε να εμποδίσετε την εγκατάσταση υπηρεσιών διαβατηριακού και τελωνιακού ελέγχου, γιατί μόνο τότε το αεροδρόμιο μπορεί να χαρακτηριστεί ως διεθνές.
Εσείς όμως προτιμήσατε την προσφυγή στο ΣτΕ, με στόχο την κατάργηση του έργου, όταν τα περισσότερα αεροδρόμια του Αιγαίου βελτιώνουν κτηριακές εγκαταστάσεις και διαδρόμους.
Πάνω από όλα η καλοπέρασή σας με τους κατοίκους του νησιού να αποτελούν το υπηρετικό σας προσωπικό.
Μήπως αυτός είναι τελικά ο βαθύτερος και ανομολόγητος λόγος που στρέφεστε κατά του αεροδρομίου; “