Ο ερασιτέχνης πιλότος, Ν. Κουτελιέρης, για την εκδήλωση της φωτιάς στο Αεροδρόμιο Νάξου…

Πρόταση ΣΕΤΕ για επέκταση των αεροδρομίων Νάξου και Πάρου

 

Mε δεδομένο ότι ο ελληνικός τουρισμός το 2020 έχασε σχεδόν το 80% των εσόδων που είχε το 2019, oι τουριστικοί φορείς βρίσκονται ήδη στον σχεδιασμό για την επόμενη μέρα βάζοντας σε πρώτο πλάνο τις επενδύσεις σε υποδομές, με έμφαση και τα ελληνικά αεροδρόμια, από τη στιγμή που σχεδόν 7 στους 10 τουρίστες έρχονται στη χώρα αεροπορικώς.

Τα μέλη του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων έθεσαν τις προτάσεις τους- προτεραιότητες για τις αναγκαίες αναβαθμίσεις, επεκτάσεις και τον εκσυγχρονισμό υποδομών σε οκτώ αεροδρόμια της Περιφέρειας με εξέχουσα θέση να δίνει στην επέκταση όχι μόνο του διαδρόμου αλλά και των εγκαταστάσεων του Αερολιμένα Νάξου, πέραν των έργων που σχεδιάζονται σε αυτό της Πάρου.

Ακριβώς αυτές οι προτάσεις περιλαμβάνονται στη μελέτη για τις «Επενδύσεις σε δημόσιες υποδομές για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού τομέα», όπου μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι «η ανάκαμψη του τουρισμού μετά την πανδημία στα επίπεδα του 2019 αναμένεται να λάβει χώρα σε έναν χρονικό ορίζοντα 3 ή 4 ετών μέσα σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Μεσοπρόθεσμα, συνεπώς, τόσο ο ελληνικός τουρισμός, όσο και οι κύριοι ανταγωνιστές του θα επιδιώξουν να μεγιστοποιήσουν το μερίδιο τους σε μια συρρικνωμένη αγορά».

Oι επεκτάσεις στη Νάξο

Iδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η πρόταση για την επέκταση του αεροδρομίου Νάξου, με επέκταση διαδρόμου από 900 μ. σε 1200 μ. και χώρων στάθμευσης αεροσκαφών, τη βελτίωση έργων υδραυλικής προστασίας (έργα αποστράγγισης – αποχέτευσης ομβρίων υδάτων), έργων πρόσβασης όπως επίσης περίφραξης και φωτοσκίασης διαδρομών.

«Υπάρχουν μελέτες με ελλείψεις και χωρίς Άδειες Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ). Επίσης υφίσταται αίτημα από την διεύθυνση αεροδρομίων για ολοκλήρωση των μελετών εφαρμογής, ενώ τα διαθέσιμα χρήματα για το έργο μπορούν να καλυφθούν από το πακέτο των περιφερειακών αεροδρομίων. Πρέπει το ΥΠΟΜΕΔΙ (Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων) να εγκρίνει τις προτάσεις της διεύθυνσης αεροδρόμιων για την ωρίμανση του έργου», αναφέρει το Insete.

«Τον Ιανουάριο του 2020, δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, η κήρυξη των απαλλοτριώσεων ακινήτων για την επέκταση του διαδρόμου προσγειώσεων – απογειώσεων του αεροδρομίου Νάξου και την κατασκευή νέων εγκαταστάσεων για την υποστήριξη της λειτουργίας του αερολιμένα. Το συγκεκριμένο θέμα αποτελούσε χρόνιο εμπόδιο στην εξέλιξη του αναπτυξιακού έργου.

Η ΥΠΑ σχεδιάζει να επεκτείνει το μήκος του διαδρόμου στα 1.200 μ και να κατασκευάσει ζώνη ασφαλείας διαδρόμου (Runway End Safety Area, RESA) και στις δύο πλευρές του, να κατασκευάσει, επίσης, δύο νέους τροχοδρόμους, να επεκτείνει το πεδίο ελιγμών κατά 8.000 τ.μ. και το κτίριο του σταθμού κατά επιπλέον 2.100 τ.μ. Φορέας υλοποίησης του έργου είναι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ενώ το συνολικό κόστος μπορεί να ανέλθει σε 5 εκατ. ευρώ».

Σημαντικές είναι οι εξελίξεις για το αεροδρόμιο της Πάρου

-Για την επέκταση του αεροδιαδρόμου, εγκρίθηκε η οριστική μελέτη επέκτασης του αεροδιαδρόμου του αεροδρομίου, που θα επεκταθεί αμφίπλευρα κατά 199,50 μέτρα σε κάθε άκρο. Με την νέα προσθήκη ο διάδρομος θα φτάσει σε μήκος τα 1.799 μ. έναντι 1.400 μ. σήμερα. Επίσης θα τροποποιηθεί η περιμετρική οδός εκεί που θα γίνει η επέκταση και θα γίνει και επέκταση της φωτοσήμανσης.

-Για την επέκταση του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών, προβλέπεται η αμφίπλευρη επέκταση του δαπέδου στάθμευσης των αεροσκαφών, κατά 90 μέτρα προς νότο και 50 μέτρα προς βορρά. Μετά την ολοκλήρωση των έργων οι διαστάσεις θα είναι 340 χ 130 (από 200 χ 130 σήμερα), ενώ περιλαμβάνονται εργασίες φωτισμού και φωτοσήμανσης.

-Για το νέο αεροσταθμό και τον περιβάλλοντα χώρο αυτού, εγκρίθηκε η οριστική μελέτη για την κατασκευή νέου αεροσταθμού 13.000 τ.μ περίπου, τον περιβάλλοντα χώρου στην πλευρά της πόλης με χώρους στάθμευσης οχημάτων, εσωτερικό οδικό δίκτυο, διαμόρφωση χώρου μεταξύ αεροσταθμού και δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών. Το κόστος των έργων έχει εκτιμηθεί σε 37,894 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ, ενώ ο σημερινός αεροσταθμός έχει επιφάνεια 745τμ.

πηγή: cna.gr

About The Author

Μετάβαση στο περιεχόμενο