Η διεθνής κινηματογραφική παραγωγή της Αλίκης Βουγιουκλάκη, τα γυρίσματα στην Ίο, ο Ναξιώτης παπάς και το τέχνασμα της παραγωγής για να γίνουν γυρίσματα στην εκκλησία
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στην πρώτη απόπειρά της για διεθνή καριέρα η Αλίκη Βουγιουκλάκη χρειάστηκε να προχωρήσει σε τολμηρές αποφάσεις. Ο μύθος λέει ότι η ίδια επέμενε για αυτό το βήμα και ο Φίνος δεν μπορούσε παρά να της κάνει το χατήρι. Κάπως έτσι γυρίστηκε το «Aliki my love». Ένα χατήρι που κόστισε στην παραγωγή 9 εκατ. δραχμές. Ηπαταγώδης αποτυχία του «Aliki my love» σημειώθηκε εντός και εκτός συνόρων.
Παρά τις λαμπερές πρεμιέρες σε Αθήνα και Λονδίνο, η ταινία κρίθηκε απόλυτα αποτυχημένη με την εγχώρια αγορά να έχει κάνει μετά βίας τα 250.000 εισιτήρια τη σεζόν 1963-64. Φήμες λένε μάλιστα ότι ο ίδιος ο Φιλοποίμην Φίνος, μετά την πρώτη προβολή της ταινίας, επεδίωξε να την κρατήσει στην αφάνεια. Ο Τύπος της εποχής χαρακτήρισε το «Aliki my love», «απαγορευμένη ταινία» λόγω των τολμηρών σκηνών που περιείχε.
Το σενάριο ήθελε την Αλίκη Βουγιουκλάκη, όπως και στη Μανταλένα, να υποδύεται μια νησιωτοπούλα που ερωτεύεται έναν ξένο, ο οποίος βρίσκεται στο νησί της για να εκτιμήσει μια κληρονομία που του άφησαν. Συμπρωταγωνιστής της Αλίκης, ήταν ο Jess Conrad, ο οποίος χαρακτηρίστηκε «ξενέρωτος» από τους κριτικούς. Τη μουσική της ταινίας υπέγραψε, όπως και στη Μανταλένα, ο Μάνος Χατζιδάκις.
Τα γυρίσματα έγιναν στην Ίο και σκηνοθέτης ήταν ο πολωνοαμερικανός Rundolf Mate, ο οποίος μεταξύ άλλων είχε σκηνοθετήσει τους Tony Curtis, William Holden, Robert Mitchum, Glenn Ford. Όταν οι κάτοικοι της Ίου πληροφορήθηκαν ότι η Αλίκη βρισκόταν στο νησί έσπευσαν να την υποδεχτούν στο λιμάνι. Όχι, όμως, και ο παπάς του νησιού, ο οποίος για να επιτρέψει στους συντελεστές να γυρίσουν μια σκηνή, μέσα στην εκκλησία, απαίτησε από την εταιρία παραγωγής να του δωρίσει μια καμπάνα. Παρόλο που η επιθυμία του πραγματοποιήθηκε, όταν ήρθε η ώρα να ανοίξει την εκκλησία για να μπει το συνεργείο, ισχυρίστηκε πως τα κλειδιά τα είχε ο νεωκόρος, ο οποίος έλειπε στην Αθήνα για δουλειές. Το γύρισμα αναβλήθηκε και προκλήθηκε μεγάλη αναστάτωση.
Όταν ο νεωκόρος επέστρεψε και του ζήτησαν τα κλειδιά, είπε πως τα είχε ο παπάς και ο ίδιος τον είχε διώξει για την Αθήνα. Για να καταφέρουν οι συντελεστές της ταινίας να γυρίσουν τη συγκεκριμένη σκηνή, έστειλαν στον παπά πλαστό τηλεγράφημα μέσω του οποίου τον καλούσαν στη Νάξο, γιατί η αδελφή του που έμενε εκεί, είχε αρρωστήσει. Την πονηρή ιδέα για το τηλεγράφημα είχε δώσε ο νεωκόρος ο οποίος άνοιξε τελικά την εκκλησία. Ο σκηνοθέτης αποδείχτηκε αρκετά ιδιότροπος και με τις παραξενιές του καθυστερούσε το γύρισμα. Χαρακτηριστικό είναι πως διέκοψε μια σκηνή γιατί δεν του άρεσε το χρώμα ενός σπιτιού που βρισκόταν στο φόντο. Αντί να αλλάξει γωνία λήξης, όπως τον συμβούλεψαν οι συνεργάτες του, απαίτησε να βαφτεί το σπίτι και μάλιστα χωρίς τη συγκατάθεση των ιδιοκτητών. Όταν ο τοίχος βάφτηκε, ο σκηνοθέτης αποφάσισε πως τελικά ήταν καλύτερο το αρχικό του χρώμα και οι εργάτες το ξαναέβαψαν. Παρόλο που ο σκηνοθέτης δυσκόλεψε τη ζωή των συντελεστών, αρκετά χρόνια αργότερα είπε σε συνέντευξή του για τη Βουγιουκλάκη: «η Αλίκη είναι το εκφραστικότερο πρόσωπο που έχω συναντήσει στον κινηματογράφο.
πηγή: pagenews.gr