Ε. Αδελφουλάκου - Γ. Ατσαλίνος: "Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας κατόρθωσαν έναν άθλο!"

Ε. Αδελφουλάκου – Γ. Ατσαλίνος: “Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας κατόρθωσαν έναν άθλο!”

Οι καθηγητές του Σπουδαστηρίου Φιλολογικών Μαθημάτων, ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ, οι κ.κ. Ειρήνη Αδελφουλάκου και Γιώργος Ατσαλίνος μιλούν στον ΚΥΚΛΑΔΙΤΗ και σχολιάζουν τα αποτελέσματα των εφετινών εισαγωγικών εξετάσεων στα ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Ε. Αδελφουλάκου - Γ. Ατσαλίνος: "Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας κατόρθωσαν έναν άθλο!" Ε. Αδελφουλάκου - Γ. Ατσαλίνος: "Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας κατόρθωσαν έναν άθλο!"

   1. Μετά από την δεκαετή παρουσία σας στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και με βάση τα αποτελέσματα των μαθητών σας ποια είναι η συνολική εικόνα που έχετε για την βοήθεια που προσφέρει το φροντιστήριο σε έναν υποψήφιο  φοιτητή;

Η αλήθεια είναι ότι τα χρόνια προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης καθιστούν το φροντιστήριο σχεδόν απαραίτητο. Γι’ αυτό γίνεται είδηση όταν κάποιος ή κάποια τα καταφέρνει χωρίς αυτό… Αυτή η αλήθεια είναι άβολη, βέβαια, γιατί εγκαθιδρύει  ανισότητες στον χώρο της εκπαίδευσης, αλλά, δυστυχώς, η ελληνική οικογένεια αναγκάζεται να συμβιβαστεί με αυτή…

 

   2. Κατά γενική ομολογία η περσινή και η φετινή χρονιά ήταν από τις δυσκολότερες για τους υποψηφίους. Με βάση αυτό το γεγονός πώς κρίνετε τα φετινά αποτελέσματα; 

Αν αναλογιστεί κάποιος τις φετινές συνθήκες δηλαδή τα μαθήματα εξ αποστάσεως, τα διαγωνίσματα εξ αποστάσεως, την ανασφάλεια των μαθητών και των γονιών τους, την έλλειψη της κοινωνικοποιητικής επίδρασης του δια ζώσης μαθήματος κ.α, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας κατόρθωσαν έναν άθλο! Το επίπεδο των επιτυχιών είναι σχεδόν αντίστοιχο με την «προ κόβιντ» εποχή με εξαίρεση κάποιους μαθητές που επηρεάστηκαν από την εφαρμογή του τελευταίου εκπαιδευτικού νομοσχεδίου και έμειναν εκτός Πανεπιστημίου. 

 

   3. Στο ξεκίνημα της περσινής χρονιάς και λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις συνέπειες του κορωνοϊού (οικονομικές και μη), πώς αντιμετώπισαν αυτήν τη συνθήκη οι μαθητές;

Η αλήθεια είναι ότι η σιγουριά που δίνει το νεαρό της ηλικίας βοήθησε τα παιδιά να προσαρμοστούν και να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες με τρόπο ανάλογο με αυτόν που αντιμετώπιζαν οι προηγούμενες γενιές τις δικές τους δυσκολίες! Σαφώς και επηρεάστηκαν παραπάνω, αλλά είναι πολύ δύσκολο να σταματήσεις ένα παιδί από το να ακολουθήσει την πορεία του! 

 

   4. Μεγαλύτερες επιτυχίες είχαν τα αγόρια ή τα κορίτσια; Συνήθως τι συμβαίνει;

Η επιτυχία δεν είναι θέμα φύλου! Και τα αγόρια και τα κορίτσια πέτυχαν αντίστοιχες επιτυχίες! 

   

   5. Ο τρόπος διεξαγωγής των εξετάσεων είναι ορθός; Είναι δίκαιος;

Όχι, δεν είναι ορθός! Έχει κάποια ψήγματα δικαιοσύνης, γιατί οι πανελλήνιες είναι από τους πιο αδιάβλητους θεσμούς της χώρας μας», δεν είναι ορθός όμως, αφού όπως προείπαμε υπάρχουν ανισότητες ανάμεσα σε αυτούς που έχουν τη δυνατότητα να κάνουν παραπάνω μαθήματα και σε αυτούς που δεν έχουν αλλά και γιατί τέσσερα διαγωνίσματα δεν μπορούν να αποδώσουν τη προσωπικότητα, τις κλίσεις και τα ταλέντα ενός ανθρώπου! Οι εξετάσεις θα έπρεπε να είναι κομμάτι ενός ευρύτερου συστήματος που θα καθόριζε την είσοδο στα πανεπιστήμια. Είναι μεγάλο θέμα και δύσκολο να αναλυθεί στο πλαίσιο μιας συνέντευξης! 

  

   6. Ο κλάδος σας έχει αντιπροτάσεις;

Κατά καιρούς η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος έχει εκφράσει πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις. Σπάνια όμως εισακούγονται από τους αρμόδιους… Διαχρονικά στην Ελλάδα, κανείς δεν ξέρει καλύτερα από τον/την υπουργό… 

 

   7. Ο αριθμός των σπουδαστών επηρεάστηκε από την πανδημία;

Κάποιοι μαθητές προτίμησαν φέτος τα ιδιαίτερα μαθήματα λόγω των υγειονομικών συνθηκών. Παρόλα αυτά το φροντιστήριό μας δεν είχε ιδιαίτερες απώλειες. Πράγμα που δείχνει την εμπιστοσύνη που μας έχει η τοπική κοινωνία, για την οποία είμαστε ευγνώμονες. 

 

   8. Πώς επηρεάστηκαν τα οικονομικά δεδομένα του φροντιστηρίου από την πανδημία;

Όπως όλοι επηρεαστήκαμε και εμείς. Η κρατική βοήθεια με εξαίρεση την κάλυψη των ενοικίων ήταν ελάχιστη. Ευτυχώς, όμως, αποζημιωθήκαμε από την επιτυχία των μαθητών μας!     

 

   9. Ο σπουδαστής συνήθως έχει συγκεκριμένο στόχο πριν έρθει ή μπαίνει στην διαδικασία με μόνο στόχο την εισαγωγή σε κάποιο ΑΕΙ;

Δεν παρατηρείται μόνο η μία περίπτωση ή η άλλη. Κάποιοι μαθητές έχουν συγκεκριμένο στόχο, κάποιοι  τον βρίσκουν στην πορεία ενώ κάποιοι τον προσαρμόζουν στην βαθμολογία τους.

 

   10. Ποιο είναι το μυστικό της εδραίωσης στην συνείδηση του κοινού της Νάξου του Φροντιστηρίου Προοπτική, ως ενός φροντιστηρίου με αξιώσεις και επιτυχίες στο χώρο;

Η ερώτηση αυτή έχει απάντηση, την γνωρίζουμε αλλά είναι δύσκολο να την μοιραστούμε. Σε γενικές γραμμές το γεγονός ότι δεν βλέπουμε τα μαθήματα ως δουλειά αλλά ως καθήκον έχει παίξει σημαντικό ρόλο…   

About The Author

Μετάβαση στο περιεχόμενο