Το τελευταίο μεγάλο κύμα φυγής των επισκεπτών του φετινού κορωνο-καλοκαιριού

Νάξος: Τα αλλοδαπά «γκρουπάκια» είναι ακόμη εδώ!

Είναι λίγα και δεν είναι πολυμελή. Είναι όμως ακόμη, εδώ!

Στα γκρουπ» των αλλοδαπών φίλων της φθινοπωρινής Νάξου αναφερόμαστε, που δεν λένε να εννοήσουν ότι το καλοκαίρι του 2020 αποτελεί παρελθόν.

Ο Νίκος Λ., φίλος εστιάτορας, που κοντοστάθηκε δίπλα μας, ώρες απογευματινές χτες, όταν σηκώσαμε την κάμερα να απαθανατίσουμε το εικονιζόμενο στιγμιότυπο, μεθ’ ικανοποιήσεως ψέλλιζε προχτές: «Έχει ακόμη δουλειά. Μόνο αλλοδαποί τουρίστες είναι στο νησί. Λίγοι μεν, λίγη η δουλίτσα, αλλά το μεροκάματοo βγαίνει. Με την πρώτη γερή βροχή όμως θ’ αδειάσει σ’ ένα απόγευμα το νησί. Μακάρι να είναι και το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου, όπως το πρώτο, γιατί τα έξοδα είναι πολλά και ο χειμώνας που έρχεται θα είναι δύσκολος για όλους».

Ευκαιρείς δοθείσης να σημειώσουμε τα ακόλουθα:

Τον επαγγελματισμό που επέδειξε η ελληνική τουριστική αγορά εξήρε, από την Θεσσαλονίκη, ο Γενικός Γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (Ε.0.Τ.), Δημήτρης Φραγκάκης, στο πλαίσιο του workshop: Restarting Tourism in Greece, που διοργάνωσε την Πέμπτη (17/09/20) η γερμανική εκδοτική εταιρία FVW.

Στην ομιλία του, ο κ. Φραγκάκης αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στις παρακαταθήκες του 2020 για τον τουρισμό ενόψει 2021. Ο Γ.Γ. του ΕΟΤ πραγματοποίησε σύσκεψη με στελέχη και φορείς του Τουρισμού της Θεσσαλονίκης στο περιθώριο του συνεδρίου, σύμφωνα με τον tornos News.

«Καταφέραμε να ανοίξουμε τον ελληνικό τουρισμό (υπογραμμίζει ο ίδιος ιστότοπος),  παρά το γεγονός ότι στις αρχές Μαΐου δεν ήταν καθόλου αυτονόητο. Υλοποιήσαμε έναν οδικό χάρτη από τις 25 Μαΐου έως την 1 Ιουλίου και καταφέραμε κάτι που φάνταζε σχεδόν όνειρο θερινής νυκτός» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Φραγκάκης από το βήμα του συνεδρίου.

Ιδιαίτερη αναφορά, έκανε στους επαγγελματίες του Τουρισμού: «Ο τουρισμός δεν άνοιξε μόνο επειδή η ελληνική κυβέρνηση έκανε καλά την δουλειά της. Άνοιξε γιατί έκαναν εξίσου καλά την δουλειά τους οι άνθρωποι του ιδιωτικού τομέα, οι επιχειρηματίες, οι ξενοδόχοι, οι εστιάτορες, οι εργαζόμενοι σε όλες τις τουριστικές επιχειρήσεις», υπερθεμάτισε ο ΓΓ του ΕΟΤ.

«Κινήσαμε την τουριστική βιομηχανία εκεί που η μηχανή μας φαινόταν ότι είχε μείνει ακίνητη λόγω των επιπτώσεων του COVID-19. Προφανώς η σεζόν είναι τελείως διαφορετική φέτος, αλλά αυτό το περιμέναμε. Δεν είχαμε υψηλές προσδοκίες. Αλλά, όσα έσοδα κι αν μαζέψουμε τελικά, είτε είναι 3 είτε 4 δισ. ευρώ, δεν θα μπορούσαμε να τα έχουμε στερήσει από την εθνική οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες» πρόσθεσε.

Εξέφρασε, ωστόσο, την εκτίμηση ότι: «το σοκ του 2020 ήταν τόσο ισχυρό για τον παγκόσμιο τουρισμό, που για να το ξεπεράσουμε θα χρειαστεί χρόνος. Δεν είμαι των ακραίων απόψεων. Ούτε θα χρειαστούμε 5 χρόνια να ανακάμψουμε, όπως λένε κάποιοι, ούτε όμως θα επιστρέψουμε «μαγικά» στις καλές επιδόσεις του 2019 μέσα στο 2021». Παράλληλα όμως, έστειλε ένα δυνατό μήνυμα αισιοδοξίας: «Η διαφορά το 2021 θα είναι, ότι πλέον έχουμε εφαρμόσει στην πράξη και υγειονομικά πρωτόκολλα και διαδικασίες ασφαλείας στον τουρισμό μας. Ξέρουμε πως θα κινηθούμε καλύτερα!» εξήγησε.

Αναφερόμενος στις ενέργειες του ΕΟΤ για τον περιορισμό των συνεπειών της πανδημίας στην τουριστική βιομηχανία, ο Γενικός Γραμματέας υπενθύμισε ότι, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού ξεκίνησε καμπάνια της χώρας, ήδη εντός της σκληρής καραντίνας τον Απρίλιο, με το Greece from Home. Για να ακολουθήσει στην συνέχεια «νέα καμπάνια τον Ιούλιο με δύο μηνύματα για το ελληνικό καλοκαίρι και για την ασφάλεια του προορισμού μας, με εξαιρετική επιτυχία», όπως σχολίασε.

«Παράλληλα προετοιμαζόμαστε για το 2021 και ήδη σχεδιάζουμε τις δράσεις προβολής, οι οποίες θα ξεκινήσουν από τα τέλη Οκτωβρίου. Η Ελλάδα πρέπει να βρίσκεται όλο τον χρόνο σε καμπάνια κι αυτό έχουμε σκοπό να κάνουμε από εδώ και πέρα» σημείωσε στο τέλος ο κ Δημ. Φραγκάκης.

Εμείς, κλείνοντας, να θυμίσουμε ότι περί τα μέσα της περασμένης ανοίξεως ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Γιάννης Ρέτσος, έκανε λόγο για ένα αισιόδοξο σενάριο, σύμφωνα με το οποίο ενδέχεται ο ελληνικός τουριστικός κλάδος να περιορίσει μέρος των μεγάλων απωλειών του σε έσοδα μέσα στο τελευταίο τετράμηνο του έτους.

About The Author

Μετάβαση στο περιεχόμενο