ΦΑΚΕΛΟΣ: Λιμάνι Νάξου: Μια «κουρασμένη» ιστορία που αρχή έχει, τέλος όμως δεν (λέει να) έχει…

ΦΑΚΕΛΟΣ: Λιμάνι Νάξου: Το 15 (κατά) – 12 (υπέρ) της μελέτης Γιαμίν, η Ε.Σ.Α.Λ και οι θέσεις του Εμποροεπαγγελματικού…

Μέρος, 3ον

Κατά την πραγματοποιηθείσα με τηλεδιάσκεψη (31.05.20) συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, δεν ετάχθησαν ΚΑΙ οι 27 δημοτικοί σύμβουλοι υπέρ της εκπονηθείσης από το μελετητικό γραφείο Γιαμίν, μελέτης. Κάθε άλλο, μάλιστα! Δεκαπέντε εξ αυτών, γνωμοδότησαν και εψήφισαν αρνητικά. Ενώ, μόνο δώδεκα (οι της Δημοτικής Αρχής Λιανού) είπαν «ναι» στην επίμαχη μελέτη.

Το 15-12, οφείλεται στο γεγονός ότι οι δημοτικοί σύμβουλοι της Αντιπολιτεύσεως (μείζονος και ελάσσονος) είπαν «όχι» στην μελέτη Γιαμίν, διότι ανοικτά και δι’ επιχειρημάτων διαφώνησαν με τις εξής τρείς παρεμβάσεις που αυτή προέβλεπε:

-Την παρέμβαση στην περιοχή εγγύς τού άλλοτε μετεωρολογικού σταθμού (δημιουργία προβλήτα για τον ελλιμενισμό κρουαζιερόπλοιου μήκους 120-125 μ.)

-Την δημιουργία κυκλοφοριακού κόμβου στον ΟΤΕ

-Την δημιουργία νέου δρόμου κυκλοφορίας οχημάτων που θα ξεκινά από το ύψος της καφετερίας «Bossa» και θα καταλήγει εγγύς της παραλίας λουομένων του Αγ. Γεωργίου με την παράλληλη αμφιδρόμηση του κεντρικού παραλιακού δρόμου.

Δεν τους έπεισε…

Δεν έπεισε τους δεκαπέντε (15) δημοτικούς συμβούλους, ο μελετητής Αλβέρτος Γιαμίν. Που (για να τους αλλάξει γνώμη), υποστήριξε:

«Στην περίπτωση που εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο αυτή η μελέτη, θα είναι δυνατόν στην συνέχεια να υπάρξει ως τα προαναφερθέντα τρία “σημεία“ της, τροποποίηση».

Η παραπάνω εξέλιξη, που σημειώθηκε στην συγκεκριμένη συνεδρίαση, «με μια πρώτη ματιά», αβίαστα δημιουργεί την εντύπωση ότι η ανάπλαση του κεντρικού προβλήτα και της χερσαίας ζώνης του λιμανιού έκλεισε οριστικά και αμετάκλητα. Και, μάλιστα, αρνητικά.

Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων και ο καθοριστικής σημασίας ρόλος της…

Δεν έχουν όμως έτσι ακριβώς, τα πράγματα. Και το υπογραμμίζουμε τούτο, διότι (εκτός όλων των άλλων), η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου έχει γνωμοδοτικό και μόνο χαρακτήρα. Όπως, άλλωστε, και αυτή της Επιτροπής Διαβουλεύσεως. Να σημειώσουμε δε ότι, η τελευταία αυτή, ετάχθη υπέρ της μελέτης Γιαμίν. Και να υπογραμμίσουμε επίσης ότι, η παράμετρος που ακούει στο όνομα Ε.Σ.Α.Λ (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων) ενδέχεται να διαδραματίσει, εάν και εφόσον το αποφασίσει, καθοριστικής – προσδιοριστικής σημασίας ρόλο στην έκβαση της όλης υποθέσεως.

Ο Εμποροεπαγγελματικός…

Άξιο λόγου, είναι και το παρακάτω γεγονός:
Ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος Νάξου έχει, κατ’ επανάληψιν, εκφράσει τις απόψεις του για το θέμα της αναπλάσεως του κεντρικού προβλήτα και της χερσαίας του λιμανιού.

Στην τελευταία σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε, μεταξύ άλλων, σημειώνει:

-Με τα πιο πρόσφατα έγγραφα μας προς απάντηση στο λιμεναρχείο Νάξου όσον αφορά την έκφραση απόψεων για την αμφιδρόμηση της παραλιακής οδού από την 21/10/19 με Α.ΠΡ. 1383 και από 29/12/17 με Α.ΠΡ. 1066μ αναφέραμε χαρακτηριστικά πως μόνη και οριστική λύση παραμένει η δημιουργία ΝΕΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ σε άλλο χώρο και η μετατροπή του υπάρχοντος, σε μαρίνα τουριστικών σκαφών.

Σε αυτή την άποψη συνεχίζουμε να εμμένουμε έως και σήμερα, καθώς θα έλυνε σε μεγάλο βαθμό τον κυκλοφοριακό φόρτο της παραλιακής ζώνης.

Επίσης στα παραπάνω έγγραφά μας, προτείναμε:

α. την όσο το δυνατόν συντομότερη ολοκλήρωση και εφαρμογή της μελέτης της χερσαίας ζώνης που, εκτός των άλλων, θα νομιμοποιήσει και την ΠΑΡΑΝΟΜΗ επέκταση του 1994

β. όπως, και το Λιμενικό Ταμείο να προκηρύξει ΑΜΕΣΑ προμελέτη χωροθέτησης νέου λιμανιού.

Όσον αφορά τις ανάγκες – δεδομένα:

1.Έχουμε πολλές φορές ενημερωθεί για την επικινδυνότητα λόγο παλαιότητας του υφιστάμενου προβλήτα μας από πλοιοκτήτριες εταιρείες, είχαμε ακούσει για σπηλαιώσεις καθώς και παράπονα για καθυστερήσεις στην φορτο-εκφόρτωση των πλοίων και την παλαιότητα και ακαταλληλότητα του στεγάστρου αναμονής επιβατών. Άρα, η αναβάθμιση και η δημιουργία ενός ασφαλούς και λειτουργικού προβλήτα είναι επιτακτική και δεν χωρά αμφισβήτηση από κανέναν, τουλάχιστον, όταν τίθενται ζητήματα ασφαλείας.

2.Η διαπλάτυνση του λαιμού πρόσβασης στον προβλήτα χρήζει διαπλάτυνσης και πολύ σωστά προβλέπεται στην μελέτη, λόγω του αυξημένου φόρτου πεζών και οχημάτων κατά την διάρκεια αποβίβασης και επιβίβασης στα πλοία.

3.Ο περιορισμένος αριθμός θέσεων ελλιμενισμού σκαφών, τόσο του αλιευτικού καταφυγίου όσο και του τουριστικού, επιβάλλει την δημιουργία περισσότερων θέσεων, έτσι ώστε να εξυπηρετηθούν οι ντόπιοι επαγγελματίες και ερασιτέχνες αλιείς, οι ιδιοκτήτες τουριστικών σκαφών και σκαφών αναψυχής.

4.Με την αύξηση θέσεων ελλιμενισμού του τουριστικού καταφυγίου, θα σταματήσει επιτέλους το φαινόμενο του «ήλθον, είδον και απήλθον» των ιστιοπλοϊκών σκαφών και θαλαμηγών, λόγω έλλειψης θέσεων, θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και θα αυξηθούν σημαντικά τα έσοδα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου αλλά και των επαγγελματιών του νησιού.

Όσον αφορά τις παρατηρήσεις μας:

Είναι ολοφάνερο ότι η αμφιδρόμηση της παραλιακής οδού θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα και θα επιβαρύνει τον κυκλοφοριακό ιστό της πόλης μας, κάτι που μας προβληματίζει σφόδρα, μιας και το πάγιο αίτημα του συλλόγου μας είναι οι πεζοδρομήσεις και η προτεραιότητα στον πεζό και όχι στα οχήματα.

Η δημιουργία οδού ήπιας διέλευσης οχημάτων έμπροσθεν των καφέ CREAM και BOSSA, επίσης προκαλεί έντονη ανησυχία για τους ίδιους λόγους που περιγράψαμε παραπάνω. Πόσο μάλλον που, για την προκειμένη περίπτωση, προβλέπεται από τη μελέτη το αντίθετο από το επιθυμητό. Δηλαδή μετατρέπουμε έναν φαινομενικά πεζόδρομο, σε δρόμο για οχήματα.

Όσον αφορά τις προτάσεις μας:

-Για την χωροθέτηση νέου εμπορικού λιμένα, εφόσον είναι εφικτό, προτείνουμε την περιοχή Αϊ-Γιάννηδες κάτω από το εστιατόριο «Πανόραμα».

-Η περιοχή ενδείκνυται γιατί είναι λίγο έξω από την πόλη και αραιοκατοικημένη, κάτι που θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες επιβίβασης – αποβίβασης Ι.Χ και βαρέων οχημάτων καθώς και οχληρών και επικίνδυνων φορτίων.

-Αμφιδρόμηση της οδού Κοντολέοντος με το ρεύμα ανόδου μόνο για Ι.Χ οχήματα, έτσι ώστε να αντισταθμιστεί με την παραμονή της παραλιακής οδού μονής κατεύθυνσης – δηλαδή καθόδου έως έχει μέχρι σήμερα.

-Επέκταση πεζοδρομίων στις οδούς Παπαβασιλείου έως το Νοσοκομείο-Κ. Υγείας.

-Δημιουργία νέων και συντήρηση και οργάνωση υφιστάμενων χώρων στάθμευσης.

-Δημιουργία πεζοδρομίων από περιοχή Καζανάκια έως Α.Β Βασιλόπουλος.

-Πρόβλεψη και δημιουργία ποδηλατόδρομων τόσο στην παρούσα μελέτη όσο και στον υπόλοιπο κυκλοφοριακό ιστό της πόλης, έτσι ώστε να συνδυαστούν ΠΕΑΛ και ΣΒΑΚ.

About The Author

Μετάβαση στο περιεχόμενο