Λιμάνι Νάξου: "Έπεσε" το "πέδιλο προστασίας" του κεντρικού προβλήτα. - "Υπήρχε σπηλαίωση που το βάθος της έφτανε τα 17 μέτρα"...

Λιμάνι Νάξου: “Έπεσε” το “πέδιλο προστασίας” του κεντρικού προβλήτα. – “Υπήρχε σπηλαίωση που το βάθος της έφτανε τα 17 μέτρα”…

Προ δύο μηνών ξεκίνησαν οι εργασίες για την «επείγουσα αποκατάσταση υποσκαφής κεντρικού προβλήτα λιμένα Νάξου». Η σχετική δαπάνη, όπως σε προηγούμενη ανάρτηση του ΚΥΚΛΑΔΙΤΗ σημειώσαμε, ανέρχεται στο ποσό των 288.291,65€. Το περί ου ο λόγος έργο, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να ολοκληρωθεί κατά 90% εντός των επομένων (το πολύ) δέκα ημερών. Ο δεύτερος των υπολειπόμενων εργασιών κύκλος, θα υλοποιηθεί (σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες) μέσα στις πρώτες εβδομάδες του προσεχούς φθινοπώρου.

Λιμάνι Νάξου: "Έπεσε" το "πέδιλο προστασίας" του κεντρικού προβλήτα. - "Υπήρχε σπηλαίωση που το βάθος της έφτανε τα 17 μέτρα"...

Κατά τα τελευταία εικοσιτετράωρα η μπίγα σηκώνει τις μαρμαρόπετρες που είναι πρόχειρα εγκατεσπαρμένες σε διάφορα σημεία τού εγγύς του προβλήτα πυθμένα και τις επανατοποθετεί έμπροσθεν του μετώπου αυτού, “χτίζοντας” έτσι ένα προστατευτικό τοιχίο. Να σημειωθεί ότι κατά μήκος του μετώπου του κεντρικού προβλήτα (ο οποίος εξ αιτίας των σπηλαιώσεων είναι – κατά γενική ομολογία – σε κακή κατάσταση), η μπίγα τοποθέτησε – με βάση την σχετική μελέτη αποκαταστάσεώς του – τσιμεντένια (παραλληλόγραμμα) “μπλόκια”, δημιουργώντας έτσι “πέδιλο προστασίας” του από τα απόνερα που “σηκώνουν” οι προπέλες (έλικες) των πλοίων – απόνερα που ευθύνονται για την δημιουργία των σπηλαιώσεων. Κατόπιν τούτου, το λιμάνι στο συγκεκριμένο σημείο του έχει βάθος 7,5 μ. Να αναφερθεί, τέλος, ότι εκτός από του μαρμάρινους ογκόλιθους και τους τεχνητούς τσιμεντένιους ογκόλιθους (μπλόκια) χρησιμοπιήθηκε και πολύ επισκευαστικό τσιμέντο για το “κλείσμο” των σπηλαιώσεων.

Σχολιάζοντας – παρουσία του πρώην προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Γιάννη Μαμουζέλου – τις τωρινές “διορθωτικές”/επισκευαστικές του κεντρικού προβλήτα εργασίες, και ερωτηθείς σχετικά, ο υπεύθυνος του συνεργείου που εκτελεί το συγκεκριμένο έργο, κ. Παπαδόπουλος, υπογράμμισε: “Πρόεδρε, εάν πριν από χρόνια (2013-2014) δεν κάνατε τις τσιμεντενέσεις στον προβλήτα, αμφιβάλλω αν θα είχατε λιμάνι, τώρα. Υπήρχε σπηλαίωση που το βάθος της έφτανε τα 17 μέτρα. Εκείνες οι τσιμεντενέσεις το κράτησαν όρθιο. Τώρα, δεν έχει ανάγκη”.

Λιμάνι Νάξου: "Έπεσε" το "πέδιλο προστασίας" του κεντρικού προβλήτα. - "Υπήρχε σπηλαίωση που το βάθος της έφτανε τα 17 μέτρα"...

Λιμάνι Νάξου: "Έπεσε" το "πέδιλο προστασίας" του κεντρικού προβλήτα. - "Υπήρχε σπηλαίωση που το βάθος της έφτανε τα 17 μέτρα"...

Λιμάνι Νάξου: "Έπεσε" το "πέδιλο προστασίας" του κεντρικού προβλήτα. - "Υπήρχε σπηλαίωση που το βάθος της έφτανε τα 17 μέτρα"...

Ο εκ Βόλου ορμώμενος δύτης, μέλος του συνεργείου, που “διάβασε” τον εγγύς και πέριξ του προβλήτα πυθμένα, τις σπηλαιώσεις και το τελικό αποτέλεσμα των ήδη ολοκληρωθεισών επισκευαστικών εργασιών, σημείωσε: “Τώρα, έχετε λιμάνι “σιρίμι”. Έγινε πάρα πολύ καλή δουλειά”.

Να θυμίσουμε ότι, προ διμήνου, ο Δήμος Νάξου και Μικρών εξέδωσε την ακόλουθη σχετική ανακοίνωση:

Μετά από συντονισμένες ενέργειες, ξεκίνησαν οι εργασίες για την επισκευή και αποκατάσταση των σπηλαιώσεων στο λιμάνι της Νάξου, με στόχο την άρση της επικινδυνότητας και την ασφαλή προσέγγιση όλων των πλοίων.

Στο πλαίσιο των εργασιών προβλέπεται η απομάκρυνση των κατεστραμμένων τεμαχίων των τεχνητών ογκολίθων και ο καθαρισμός του πυθμένα από τα σπασμένα τμήματα σκυροδεμάτων. Στις υποσκαφές που έχουν εντοπισθεί θα τοποθετηθούν σακκόλιθοι σκυροδέματος και ύφαλο σκυρόδεμα.

Το έργο αποτέλεσε βασική προτεραιότητα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νάξου, όχι μόνο για την ασφαλή κίνηση των κατοίκων του νησιού, αλλά και ενόψει της νέας τουριστικής περιόδου, προκειμένου να εξασφαλιστεί η δυνατότητα πρόσδεσης πλοίων σε όλες τις θέσεις του προβλήτα.

 

About The Author

Μετάβαση στο περιεχόμενο