Νάξος: Οι εγκλωβισμένοι σε … «μεταλλικά κουτιά» μαθητές. Για πόσο ακόμη;

Νάξος: Οι εγκλωβισμένοι σε … «κοντέινερ» μαθητές. Για πόσο ακόμη;

Πολύς κόσμος στο νησί της Νάξου γνωρίζει ότι στο 1ο Δημοτικό Σχολείο (Χώρας) λειτουργούν προκατασκευασμένες αίθουσες διδασκαλίας (οι γνωστές «προκάτ» αίθουσες). Όπως πολύς κόσμος γνωρίζει ότι και στο Δημοτικό Σχολείο Φιλωτίου, είναι εγκατεστημένες τέτοιες αίθουσες.

Επιτακτική είναι η ανάγκη οι αρμόδιοι να ενδιαφερθούν για την στο εγγύς μέλλον … απόσυρση αυτών των «μεταλλικών κουτιών».

Η υγειονομική βόμβα της covid-19 που «σαρώνει» και την ελληνική κοινωνία είναι ένας ακόμη λόγος εξόχως σημαντικός που επιτάσσει να αποσυρθούν … χτες οι αίθουσες αυτές από τα περί ου ο λόγος σχολεία του νησιού μας.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολιαρόπαιδα που «συναθροίζονται» εντός των προαναφερθεισών αυτών αιθουσών διδασκαλίας, τα γνωρίζουν οι γονείς και κηδεμόνες τους, τα γνωρίζουν οι δάσκαλοί τους, τα ζουν στο πετσί τους αυτά τα ίδια τα παιδιά.

Φωνάξουν τα «τσιμέντα» εκεί στο 1ο Δημοτικό της Χώρας και εκεί στο Δημοτικό του Φιλωτίου για τα «μεταλλικά κλουβιά» στα οποία παρακολουθούν τα μαθήματά τους οι μικροί μαθητές.

Είναι «αγκάθι» που πονά, τα μεταλλικά αυτά κουτιά. Και πονά πολύ κόσμο.

Ποιος θα πάρει την πρωτοβουλία να «μαζέψει» από τα δύο αυτά σχολεία τις «προκάτ» αίθουσες διδασκαλίας;

-Οι διευθυντές σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως, κατ’ έτος, συγγράφουν και έναν και δύο υπομνήματα ο καθένας και τα ταχυδρομούν αρμοδίους… Από το σημείο αυτό και έπειτα είναι που χάνεται η μπάλα. Ο ένας «αρμόδιος» «ταξιδεύει» τον φάκελο στον άλλον. Και φέρνουν βόλτες οι φάκελοι μέχρι να … αναπαυθούν κάπου σε κάποιο ντουλάπι μέσα…

-Αντικειμενικά προβλήματα υπάρχουν. Το γνωρίζουμε πολύ καλά αυτό. Γι’ αυτό και δεν απαιτούμε ν αποκτήσουμε από την μια ημέρα στην άλλη σχολικές μονάδες ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Στην Ελλάδα, άλλωστε, βρισκόμαστε. Και μάλιστα στην ελληνική, νησιωτική περιφέρεια.

-Απαιτούμε όμως σχολεία που να πληρούν όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές ασφάλειας των μαθητών. Και γιατί όχι και αυτών των ιδίων των εκπαιδευτικών.

Ευκαιρία δοθείσης να σημειώσουμε ότι όπου συγκεντρώνονται μικρά παιδιά επιβάλλεται να κάνουμε αυτό που πρέπει. Το αναφέρουμε αυτό, διότι και κάποιες παιδικές χαρές αλλά και δημοτικοί παιδότοποι στην Νάξο, δεν είναι κατάλληλοι.

Πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, οι Παιδικές Χαρές της Χώρας (Άλσους Έλλης, Αγ. Μηνά κ.λπ.) δεν είναι αυτές που θα έπρεπε να είναι. Κάποιοι δε παιδότοποι είναι ακατάλληλοι.

About The Author

Μετάβαση στο περιεχόμενο